Un Indygen excelent

On August 4, 2013 by andrei

Disclaimer

Sunt prieten Brandient si am avut de-a lungul anilor acces la informatii despre piata telecom din Romania si – in general – din Europa de Vest. Asta nu inseamna insa ca ceea ce urmeaza sa spun este ca urmare a unor informatii pe care le am din industrie. Ce scriu reprezinta my educated guess.

Pentru cei foarte grabiti: Ideea de baza

Indygen mi se pare o bijuterie de brand care e posibil sa ramana la stadiul de concept pentru ca nu cred ca piata noastra este capabila sa accepte asa un concept sofisticat. Cel putin nu acum, dupa ce consumatorilor le-au fost resetate asteptarile prin recentele scaderi de pret. Dar,
Indygen
este punerea in practica a unui brand de tip guerrilla prin care Vodafone poate enerva competitorii si poate prinde mai mult profit din piata.

Cum este Indygen

Indygen este desenat cool, vorbeste direct, are o intreaga declinare fizica despre care putini oameni pot spune ceva rau. Jucaria in care vine SIM-ul este atat de cool incat nu iti dai seama daca vrei figurina sau SIM-ul. Simbolul folosit, atat cat ma pricep si eu, este unul curat, spartan si dinamic – numai bun sa il vrei drept tatuaj sau sa concepi un graffitti cu el. Atunci cand iti dai seama ca seamana cu litera gamma cu “&” si cu “Y” ajungi la concluzia ca in spatele acestui simbol se afla mai mult decat o firma de telecomunicatii.
Jucaria Indygen. Sursa: Facebook.
Jucaria Indygen. Sursa: Facebook.

Alegerea culorii mi se pare evident influentata de proprietarul Indygen – dar asta nu e un lucru blamabil.

Logo Indygen creat de Brandient
Logo Indygen creat de Brandient

Dar Indygen e mai mult de atat

Indygen pune in practica intregul concept de comunitate pornind de la nevoile universale ale tinerilor de peste tot si din toate timpurile:
(1) Simtul de apartenenta la o gasca
(2) Bani
(3) Distractie

Indygen te ajuta sa faci bani si isi rezolva si nevoia de retea de distributie pentru ca pare sa construiasca un sistem de tip MLM. Nu am mai auzit pana acum – si cu siguranta nu in Romania – de un provider telecom care sa fie construit ca un Avon. Am auzit de Avon care incerca sa revanda pachete telecom gen private label. Dar de asa un startup in telecomunicatii nu am auzit.

Modul in care este construit Indygen il duce in categoria unor branduri menite sa fie profitabile dar nu lider de piata. Indygen merge intr-o lupta de guerrilla si pare desprins din Triburi de Seth Godin.
Pot doar sa imi inchipui cum si-au definit succesul cei de la Indygen, dar pentru mine – succesul Indygen se va vedea uitandu-ma in curtea competitiei si vazand un ARPU in scadere pentru ceilalti jucatori de pe piata.

Indygen este desenat impecabil, e low cost – high profit si este un experiment pe care mi-l doresc castigator pentru ca ar aduce mai multa culoare in piata locala de telecom.

Cititi mai multe despre brand la Brandient

PS: cred ca Indygen va primi o groaza de premii de branding

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *