Romania vazuta prin 5 milioane de carti si alte chestii cool

On May 20, 2012 by andrei

In 2011 a fost ceva buzz pentru Google Ngram Viewer. Pentru ca are un nume mai putin comercial si pentru ca probabil sunt putini geeks in Romania, tool-ul a trecut neobservat si probabil ca nici nu va trai un reviriment in perioada imediat urmatoare.

Acum ca am dezumflat orizontul de asteptari, sa ne jucam un pic cu ustensila.

Ce este

O colectie de cuvinte si fraze cheie din aproximativ 5 milioane de carti in diverse limbi.
ex: “Ana are mere” poate fi spart in
uni-grame:
a | n | a | | a | r | e | | m | e | r | e |

bi-grame
an | na | a | a | ar | re | e | m | me | er | re |

etc.

pana la n-grame

Avem asadar 500 miliarde de n-grame sa le analizam si cautam.

La ce ne poate ajuta

Cautam cautam, dar de ce? In primul rand, putem vedea cum a evoluat pasiunea oamenilor pentru ceai sau cafea. Stiu, tehnic vorbind, nu vedem pasiunea lor pentru ceai sau cafea, ci frecventa n-gramelor respective. Cu toate acestea, o sa remarcati ca se potrivesc foarte bine cu zeitgeist-ul.

Iata cateva curiozitati personale.

Romania are o problema de PR?

Rezultat: DA

Romania, Bulgaria, Ungaria Ngram

Romania, Bulgaria, Ungaria ngram

Linia albastra, cea care pana in anii 60 ai secolului trecut ramane neobservata in grafic este frecventa cu care apare “Romania” in cartile de limba engleza. Ne tot laudam cum romanul Dracula, ne tot lamentam ca ne vorbeste lumea de rau, cand ar trebui sa ne suparam ca nu se vorbeste de noi.

In plus, se mai vede in grafic si faptul ca – orice ar fi spus propagandele trecute – statul Romania, a fost afectat de intoarcerea armelor in sensul ca nici macar nu ne-a ajutat sa avem mai multe mentiuni in carti.

Se vede revolutia?

Rezultat: DA

Imaginea vorbeste de la sine. In plus, se poate vedea ca Sibiu si Brasov sunt pe trend descendent. Oare de ce?


Si sa ne uitam si la pasiuni, nu doar la Romania.

Cine e cel mai guru in Marketing, Management, Strategie?

Rezultat: Drucker – dintre cei testati

Fiecare are preferatii lui. Unora le place Lady Gaga, altora AC/DC. In acelasi fel am testat si eu cativa eroi moderni care imi sunt pe plac: Kotler, Drucker, Porter, Levitt. L-am pus si pe Seth Godin dar doar din curiozitate.

Evident, Drucker e cel mai prezent – doar managementul este generalist. Ma surprinde Kotler. Nu ma asteptam sa mearga as de sinusoidal, in timp ce Porter pare extrem de hyped up 🙂

Godin e un puricel si se duce dupa Kotler iar Wally Olins – desi un guru in branding – e micut in n-grame.

Science Fiction Sagas

Rezultat: Star trek


Star Trek a fost in continua crestere din anii ’70 si pana spre anii 2000. In schimb Star Wars arata exact ca si povestea pe care o spune: cand interesant – cand boring, cand suuuus, cand jos 🙂

Temperaturi

Rezultat: Celsius?


Dintre toate combinatiile testate, cea cu temperaturi m-a uimit cel mai tare.
Ori nu mai scriu americanii despre vreme, ori sunt datele gresite, ori vom trece cu totii in Celsius 🙂

Altele

  • Superman il bate rau de tot pe Spiderman
  • Euro prinde avant
  • KFC si Starbucks sunt mai mici decat Burger King si muuuult mai mici decat McDonald’s

Link, daca vreti sa va jucati si voi

Filmulet despre NGrams

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *