Nepublicate: Branding Romania

On April 6, 2011 by andrei

Cautam prin arhiva cu fisiere din facultate si am gasit un text nepublicat la vremea lui pentru ca nu s-a incadrat in liniile brandingromania.com.

Stefan de la Grapefruit imi recomanda atunci sa rescriu textul ca sa nu mai fie asa discursiv si apologetic. Eram tanar si nelinistit si textul a fost caracterizat ca avand judecati prea putin specifice si exaltate. In plus erau prea multe semne de exclamatie.
Accept, la fel ca atunci, criticile dar, uitati-va si voi peste text si spuneti-mi daca nu aveam macar un pic dreptate in ceea ce spuneam.
­čÖé

Textul este datat August 2005

E brandul nostru!

Am urmărit o bucată de timp mesajele de pe brandingromania.com. Citind câteva din articolele (re)publicate pe acest forum, mi-am amintit de câteva experienţe personale relevante. Încerc să fiu cât se poate de scurt si direct fără a intenţiona să jignesc sau rănesc nici un participant la acest dialog deschis:

1.) Cine face branding de ţară/naţiune?
Mi-aduc aminte perfect o discu┼úie pe care am avut-o cu doamna Aneta Bogdan (Brandient) ├«n timp ce preg─âteam participarea dumneaei la o ├«nt├ólnire cu studen┼úii participan┼úi la o ┼čcoal─â de var─â. Am rugat-o atunci s─â vorbeasc─â ┼či despre brandingul de ┼úar─â. R─âspunsul ei m-a uimit la acel moment pentru c─â mesajul dumneaei era: exist─â speciali┼čti ├«n branding de na┼úiune, hai s─â ├«i l─âs─âm pe ei s─â se ocupe de asta pentru c─â e mai profitabil. Sunt ferm convins c─â avem speciali┼čti ├«n branding ├«n Rom├ónia. O parte din ei scriu pe brandingromania.com, dar dorin┼úa mea de rom├ón este ca factorii de decizie s─â apeleze la o echip─â mixt─â de speciali┼čti rom├óni ┼či str─âini care s─â fie condus─â de unul din cei mai buni speciali┼čti ├«n branding de na┼úiune. Brandul ┼ú─ârii mele este extrem de important pentru viitorul meu ┼či vreau s─â fiu sigur c─â strategia de branding va fi una construit─â de speciali┼čti experimenta┼úi.
Concluzie: Hai s─â ajut─âm speciali┼čtii s─â construiasc─â brandul nostru!

2.) Ce este brandul?
Nu stiu ├«nc─â. Dar ├«nv─â┼ú. Ôś║ Am v─âzut pe brandingromania.com c─â apar ├«n continuare p─âreri conform c─ârora brand=marc─â. Poate c─â nu am ├«nc─â destul─â experien┼ú─â ├«n branding dar consider c─â substitu┼úia brand-marc─â constituie o metonimie. Mai multe date despre acest lucru am scris ├«n ÔÇťMetonimia branduluiÔÇŁ pe MarkMedia.ro. ├Än fond putem s─â ├«i spunem cum dorim, dar brandul Romaniei trebuie s─â fie o funda┼úie pentru viitorul ┼ú─ârii, nu o tencuial─â generat─â de o campanie de imagine.
Concluzie: Fie, ce-o fi, numai s─ân─âtos s─â fie!

3.) brand=ADN?
Poate cel mai important factor ├«n succesul unei campanii de branding de corpora┼úie este… angajatul. Bun! Asta ne arat─â la ce trebuie speciali┼čtii s─â se uite ├«n primul r├ónd: la romani!!! S─â l─âs─âm pentru urm─âtoarele faze c├ómpiile, mun┼úii ┼či marea! Cum sunt rom├ónii? Ce ├«i face pe ei s─â se dea diminea┼úa jos din pat? Dup─â ce vom ┼čtii asta, putem face pa┼čii strategici urm─âtori. Care e factorul de diferen┼úiere ├«ntre ÔÇťADNulÔÇŁ romanilor ┼či cel al altor popoare?
Concluzie: Brandul nostru va fi sinteza aspiraţiilor noastre!

Mulţumesc mult pentru timpul acordat!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *