Experiente in VIP: Clever

On February 28, 2011 by andrei

In anul 2 sau 3 de facultate, AIESEC a lansat cu mare tam-tam “Forward”, o platforma online care oferea cursuri in diferite functii de business (HR, marketing si ceva finante parca).

Lasand la o parte rivalitatea intre organizatiile studentesti, platforma in sine era o solutie extrem de eleganta la multe din problmele care ne dadeau dureri de cap si in VIP. Prin urmare, folosind impulsul extern, am incercat sa rezolvam trei muste cu o singura lovitura:

  • raspuns la FWD de la AIESEC
  • construirea unei imagini unitare a proiectelor VIP
  • diminuarea frecusurilor interne intre cluburi si VIP

A fost un vot foarte strans in board-ul VIP, dar am lansat un brand umbrela pentru proiectele VIP cu traditie. Brand umbrela care:

  • se numea Clever
  • avea slogan Knowledge for Winners
  • incorpora toate proiectele recurente din VIP si cluburi (mai putin SDV care era mega-mamutul lasat liber)
  • avea template de afis

Pe scurt, era aproape solutia perfecta la problemele noastre.

Imi aduc aminte ca am lansat Clever dupa un teasing cu niste cutii mari de carton care se doreau un cadou gigantic pentru studentii ASE: cadoul cunoasterii.

Din pacate, in lunile care au urmat s-a dovedit ca o idee buna nu poate supravietui fara oameni care sa o iubeasca. Mai mult decat atat, in cateva luni Clever a rasuflat si VIP a renuntat la concept. Interesanta a fost insa relatia pe care o aveau oamenii din generatia noua VIP cu Clever. Era ceva bizar pentru ei. Un mastodont pe care nu il intelegeau si nu il cunosteau. In schimb, era mastodonutul care cerea de la ei respectarea anumitor reguli oarecum ciudate. De exemplu – se cerea folosirea aceluiasi font in afisele Clever.

Norocul mare, din punctul meu de vedere, a fost ca nici lui Forward de la AIESEC nu i-a mers prea bine. Din discutiile pe care le-am avut cu AIESECeri, au renuntat la FWD din motive asemanatoare cu cele din VIP.

Bonus
La o saptamana sau doua dupa ce am lansat Clever, a fost gasit in Billa, private label-ul lor … batai de tobe … Clever! 🙂

Probleme

  • Competitia lanseaza un balaur impotriva voastra
  • Intern, departamentele se lupta pentru statut si resurse
  • In mod repetat (anual in VIP) se reinventeaza roata

Solutii

  • Nu renunta
  • Brand umbrela
  • Brand engagement (am aflat de solutia asta, mai tarziu 🙂 )
  • Reguli si proceduri

Ce am invatat

  • Fara entuziasm si oameni dedicati, pana si ideea despre gravitatie ar claca

Ce as face diferit

  • As invata, inspira si educa mai multi oameni in spiritul ideilor din spatele Clever
  • As lupta mai putin cu morile de vant

Ce sfat dau cuiva in aceeasi situatie

  • Vezi ce as face diferit

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *